שינוי דפוסי חשיבה והתנהלות

הפוסט הזה מוקדש בהערכה והוקרה לדסטין מ " Smarter Every Day" שבסרטון של 8 דקות ממצה את שלבי השינוי התודעתי שהאנושות נדרשת לעבור ומתעד הבנות בסיסיות חשובות:
1. ידע איננו הבנה. לא מספיק לדעת מידע , צריך להבין אותו!!!
2. כשיש לכם מחשבה קשיחה בראש- לפעמים לא תוכלו לשנות אותה במיידי,אפילו אם תרצו. נדרש ללמוד ולהרגיל את המוח לעשות קודם שינוי הדפוס המחשבתי ולתרגל שוב ושוב ושוב עד שגוף החומר-= המוח הפיזי משווה תדר ומפנים את הוראות ההפעלה החדשות
3. התודעה של ילדים הרבה יותר גמישה משל מבוגרים, תלמדו מהם!

דסטין חולק איתנו בסרטון הזה את תהליך השינוי התודעתי שעבר: תחילה רצה לנסות ולהתנסות במשהו אחר ששונה מכל מה שהכיר ושדרש ממנו לתרגל זמן רב מיומנות חשיבה הפוכה מדפוס החשיבה שהורגל בו כל חייו.

אחרי שעשה שינוי תודעתי, הבין אין לנהוג אחרת בכלי שנראה אותו הדבר אבל חדש -בנוי הפוך, עם הוראות הפעלה שונות ב 180 מעלות ממה שהמוח שלו ידע, ואז, אחרי שתירגל חודשים רבים והצליח  להוכיח שיכול לשחרר ממוחו הטייה קוגניטיבית, אז- מה? אז כשניסה לחזור אחורה כדי לסוע שוב על אופניים רגילות, גילה להפתעתו שהידע הזה נשכח , כאילו נמחק מתודעתו. האמנם? אז זהו- שלא באמת. שום דבר שלמדנו במהלך תסריט החיים שלנו לא הולך באמת לאיבוד, המידע נשמר בספריות הידע הגבוהות שלנו ואנחנו יכולים לשלוף אותו מתי שאנחנו בוחרים, אממה- השאלה היא עד כמה המידע הישן עדיין רלוונטי לנו במשחק החיים הנוכחי המתקדם בשלב ההתפתחותי שהגענו אליו.

 

*

שיתוף אישי- אנושי:

אני – נעמה וייס טוהר, מעלה על הכתב את המילים בשורות אלו לאחר שעשיתי כבר לפני 5 שנים שינוי תודעתי כזה שבו נדרשתי להמשיך להתנהל באותו גוף פיזי שנראה אותו הדבר – כאילו אותו כלי רכב , אבל עליי ללמוד לנהוג בו אחרת, כי כללי המשחק השתנו וכל התסריט הנשמתי שלי השתנה. הכלי=הגוף הפיזי שלי כאשה בת 44 נראה זהה אבל בנוי במהותו בצורה שונה- התיכנות התודעתי שהנשמה שלי קיבלה כהוראות הפעלה השתנה.  משתמשת באותו הכלי אבל נדרשת ללמוד לנהוג בו הפוך מאיך שכל העולם רגיל . ומה קורה כשאני יוצאת לחופשה מחוץ לבועת האש והאוויר שלי  ומבקרת במחוזות ממלכת האדמה והמים של עולם החומר הארצי ? אני חוזרת אחורה לתסריט החיים הקודם שלי ומנסה להיזון באוכל שאכלתי פעם, במשפחה שגדלתי איתה פעם…

בהתחלה היה נדמה לי ששכחתי הכל, שכל הידע האימהיא שלי נמחק מתודעתי. פתאם אחרי 12 שנים שגידלתי 4 ילדים בחינוך ביתי 24 שעות ביממה ושתי בנות אומנה, פתאם אני לא יודעת מה לעשות איתם, שום דבר כבר לא מובן לי, פתאם יש לי ספקות ואין לי סבלנות לדברים שפעם היו כל מהותי=אימהותי. המהות שלי השתנתה. גופי נראה כאילו אני אותו אדם, אבל אני לא !!!  נראה היה בהתחלה שפשוט אין לי את זה יותר. אבל יש. זה לא באמת נמחק לגמרי. זה פשוט מאופסן בספריות וכרגע במציאות חיי הנוכחית המידע הזה כבר לא שימושי לי, הוא לא רלוונטי לאורח החיים ודפוסי החשיבה החדשים.  היום אני כבר מבינה  את מה שדסטין ניסה להעביר לכם בסרטון החשוב הזה:  הדור שלנו נדרש להתנהל בו זמנית עם שתי מערכות הפעלה שונות במקביל ולזפזפ בוירטואוזיות בהתאם למקום ולזמן ולכלי הרכב שאתם נוהגים בו.

פעם היה מספיק להיכנס לרכב או לעלות על האופניים ולסוע. היום זה כבר לא מספיק. היום יותר ויותר אנשים מתעוררים ורוצים להבין למה הם נוסעים ולאן ולמה הכלי זהה אם מערכת ההפעלה השתנתה, מי יוצר ומתכנת את המערכת כך או אחרת ומה הסיבה הגבוהה לכל השינויים האלו, בשביל מה?  למה?  עוד ועוד ועוד שאלות  שתודעת העל מנגישה לנו מידע כדי לעזור לנו להבין. ידע זה לא הבנה. לא מספיק לדעת, צריך להבין להפנים ולתרגל שוב ושוב עד שהשינוי  נצרב בתודעה, ואז- עדיין נשאר לנו אתגר להתמודד ביצירתיות ווירטואוזיות עם שתי מערכות הפעלה שונות על אופניים שנראות רק אותו הדבר.

מוזמנים להצטרף ללמוד איתנו את מידעי תודעת העל, כדי להבין איך לרכב  בלי ליפול גם על אופניים עם מנגנון הפעלה הפוך…

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *