כלים תודעתיים – התמודדות עם שינויים


מעבר מעידן ישן לחדש משמעו מעבר מתלות לעצמאות. אם עד היום היינו תלויים באחרים שיעזרו לנו להתמודד עם המציאות הרי שבעידן החדש אנחנו נדרשים לקחת מאה אחוז אחריות. איך? באמצעות הרחבת התודעה לדרכי התמודדות שלא היינו מודעים לקיומם, לאנרגיות שלא ידענו שקיימות, ליכולות שלא העלנו בדעתנו שאנחנו מסוגלים להן.

אוקיי,הבנתי שמחאה וחיפוש אשמים  לא מקדם שינוי ולא מקדם אותי,אז מה כן? איך אני ממשיך לחיות בעולם כזה כשהחיים בו נחווים כל כך קשים ואין צדק והכל מעוות, מזוהם,מושחט?

מה כן יכול לעזור לי לצאת ממצב של חוסר: חוסר וודאות, חוסר יציבות ,חוסר משאבים,חוסר זמן?חוסר תמיכה?מה כן יכול לתת לי כוון כשאני כל כך מבולבל ושום דבר כבר לא כשהיה?

הנה כמה כלים תודעתיים שיכולים להקל על ההתמודדות בחיי היום יום בתקופה  עמוסת השינויים -רגע לפני מועד חילופי העידנים מעידן ישן לחדש :

 

תחילה נבין מהי תודעה. כדי לההשתמש בכלים תודעתיים חדשים, עלינו תחילה להבין מהי התודעה הישנה שכבר לא משרתת אותנו יותר .A

תודעה  באה מהמילה דעה. לדעת  הכוונה לא ללמוד ידע חיצוני כללי קיים אלא להתחבר לידע הפנימי שמוטבע בנו עוד בטרם ירדה הנשמה שלנו לעולם ומשם- לקבל הבנות שתואמות את מה שמדוייק עבורך באופן אישי.

תודעה  היא הבנה .ככל שנבין יותר,נוכל לדעת את עצמנו ולדייק את החיים שלנו כך שיזרמו בקלות.ככל שנתוודע לתסריט שחתמנו עליו ונשחק את התפקיד שנועדנו לו – כך נקבל יותר מימון .

חווה(ההיא מגן עדן…) הביאה איתה חוויה של התפתחות- כאשר הפעילה שיקול דעת ובחרה להפר את הצו האלוהי ולאכול מפרי עץ הדעת. מהי אותה דעת? למה יהוה לא רצה שנזין עצמנו בה?

יהוה הוא שליט עידן האדמה שברא את עולמנו -העולם היחיד בכל מרחבי הבריאה שיש בו מסת חומר דחוסה. בעצם אנחנו חיים כאן במעבדת ניסוי. יהוה ניזון ממסקנות הניסוי שאנחנו מייצרים. הוא מתפתח מההתפתחות שלנו. אז איזה אינטרס היה להגביל את התודעה שלנו? מה יצא לו מזה?

מהות ההתנסות האנושית בעולמנו עד עכשיו, היתה באדמה (חומר) ומים (רגש). לשם כך נברא העולם, כדי שיהוה והבריאה כולה יתפתחו ממסקנות ההתנסויות שלנו. למדנו. ירדנו מהעצים, למדנו להדליק אש ולהשתמש בכלים,חקרנו את האדמה , גילינו איך לייצר חומרים ואיך לסחור בהם בכסף,ייסדנו מערכות ממסד שינהלו את כל מערך החומר הזה, פיתחנו מערכות יחסים שמבוססות על מערכת רגשית בינאישית.  והשיא- הגענו להבנה איך גוף ונפש מחוברים ופועלים יחד כחלק ממערכת הוליסטית אחת. היום כבר ברור לכולנו שגם למחשבה יש חלק במערכת השלמה הזו. אבל מחשבה – היא חלק מהרוח. יש משהו גבוה יותר מהרוח- והוא התודעה- החיבור לנשמה שלנו- לילד הפנימי שהוא הבמאי שבחר איזה משחק נשחק כאן בעולם החלום. הוא חתם על מימוש  התסריט, הוא בחר את השחקנים בבמות המשותפות – תפאורת הרקע של החיים שלנו: האנשים שמהם אנחנו אמורים ללמוד ואיתם יש לנו התנסויות שיקדמו אותנו בדרך למימוש מדוייק של התסריט.

על מנת שנתרכז בעשייה הפיזית והחומרית, נמחק מתודעתנו מידע  רב שקיים במערכות ההיזכרות  שכעת נפתחות לנו כדי להכין אותנו לעידן האש והאוויר. יהוה  עומד לסיים את תפקידו (לאחר רגע השקט בסוף  דצמבר 2012) וקוד הבריאה הולך ונפתח עבורנו . מהו אותו קוד? הוא ההבנה שלנו את יכולת הבריאה שלנו. הוא ההבנה שלנו את עולם הסיבות הגבוה שמניע את הבחירות שלנו, הוא היכולת שלנו ליצור כל מציאות שנרצה.  למה זה לא מתאים לעידן האדמה? כי האדמה היא לא רק חומר גשמי אלא גם מסגרות חשיבה ונורמות התנהלות "ארציות" . כל החיים שלנו בעולם הזה מבוססות על מערכת גבולות והסכמות ,על קודים חברתיים,על מסגרות נוקשות של כניעה לסמכות חינוכית/משפטית, על שליטה ע"י מערכת חוקים וענישה. כל אלו נועדו להגביל את התודעה שלנו. שלא נחשוב חשיבה עצמאית, שלא נבין. שנעשה מה שאומרים לנו, מה שכתוב בהלכה, בחוקי הדת והמדינה, מה שאומר לנו המפקד והמורה והשוטר והרופא.הם הוסמכו בשם החוק לדעת וקיבלו תעודה כאנשי מקצוע  ש"יודעים" מה נכון לנו. האמנם? האם יש מישהו בעולם הזה שיכול לדעת מה נכון לנו יותר מאיתנו ? האם משרד החינוך יכול לדעת מה הילד שלי צריך ללמוד ומה כוון ההתפתחות שמדוייק עבורו? האם הרופא מכיר את התסריט שלי- זה שבתוכו נמצא המידע איך לשמור גם על הגוף הפיזי שלי , או שהוא רק מחלק המלצות כלליות שמקורן במחקרים שמומנו ע"י חברות התרופות שרוצות להגדיל את ההון על חשבון בריאות הציבור?האם יש מורה שיכול ללמד אותי משהו שאין לי עניין ללמוד אותו מרצוני החופשי? האם יש שיטת לימוד שיכולה לכפות עליי לדעת ידע שלא רלוונטי לי? איך אוכל להמציא ידע חדש כשכופים עליי לשנן ידע קיים? איך נוכל לברוא אקולוגיה חדשה,בית גידול חדש כשאנחנו עסוקים בלשמר ולמחזר את עולם החומר הקיים? איך אנחנו יכולים לבוא בטענות לממסד ולאליטות ההון והשלטון כשבעצם  מי שנותן להם את הכוח לשלוט בנו זה רק אנחנו, בהסכמה שלנו לשתף פעולה עם נורמות ההתנהלות האלו? האם יש מישהו שיכול להכריח אותי ללכת לעבוד במקום שאני לא מממש עצמי בו? לשלם עמלות ומיסים עבור שירות שאני לא מקבל ולא באמת צריך? להאכיל עצמי בכל הזבל שמוכרים לי בפרסומות וברשתות השווק? איפה שיקול הדעת העצמאי שלנו? למה אנחנו מפחדים לעשות/לחשוב/להיות מי שאנחנו באמת?
למה אנחנו עושים את זה לעצמנו? למה אנחנו מגבילים את עצמנו לגבולות מסגרת חשיבה מוגבלת בתוך כלא תודעתי ? השער אכן סגור ונעול, כי ככה זה בכלא, יש חוקים וכללים מאד ברורים לגבי מה מותר ומה אסור, והרוב אסור. אבל היי, שימו לב- המפתחות לשער אצלכם. תוכלו לפרוץ את גבולות התודעה ולצאת לחופשי- זה תלוי רק בכם. ברגע שיהיה לכם ברור מה אתם צריכים לעשות ומי אתם צריכים להיות- זה יהיה מאד ברור גם לסביבה שלכם. הדלתות פתאם ייפתחו לכם ,ברגע שתבינו שמסגרות העולם הזה לא משרתות אתכם יותר- תפסיקו לשתף איתם פעולה והם יאבדו מהרלוונטיות שלהם , בלי שום מאבק, פשוט כי ככה זה יהיה נכון.

אוקיי, עכשיו יותר ברור לנו מהי התודעה הישנה ולמה היא כובלת אותנו ומעכבת את ההתפתחות שלנו לעבור בקלות לעידן האש (רצון)והאוויר(הבנה)

עכשיו אני מבינה שכל עוד אני בוחרת לשתף פעולה עם אותן מסגרות התנהלות וחשיבה, אני בעצם מאפשרת להן לשלוט בי.

אבל איך אני משתחררת מהן?איך יוצאים?

מהם הכלים התודעתיים החדשים שכן עומדים לרשותי לעזור לי?

1. האש : דיוק  הרצון,יוזמה,יצר- יצירתיות, טכנולוגיה מפותחת, מדע מתקדם,סקרנות לחקור

כדי לברוא מציאות חדשה , עלינו לדייק תחילה מה אנחנו רוצים לברוא. מה מניע אותנו?מה יגרום לי לקום בבוקר בידיעה שזהו הדבר המדוייק שאותו אני רוצה, ממש רוצה לעשות/להיות/לחוות. ברגע שנדייק – ננסח בצורה ברורה וממוקדת, הרצון שלנו יהדהד אלינו בחזרה את מה שנשדר. מקור השראה בעניין הזה יכול להיות למשל הרצל- חוזה המדינה. איך הוא חזה את העתיד? הוא יצר אותו! בכוח האמונה ש "אם תרצו-אין זו אגדה". היום הטכנולוגיה המתקדמת עוזרת לקצר תהליכים , לייעל את זמן המעבר ממחשבה למציאות
האש היא גם היצריות והיצירתיות- היכולת שלנו להמציא את הנמצא,ליצור את המציאות יש מאין.

המלצה למשימה מעשית: כתבו במילים מדוייקות (וחיוביות) את מה שאתם רוצים לעשות/להיות

2. האוויר:  הבנת עולם הסיבות הגבוה: ככל שנבין יותר מהי מגמת השינויים  (מעבר מעידן האדמה והמים לעידן חדש של אש ואוויר) ומה הסיבה הגבוהה להם (התפתחות), נרכז פחות מאמצים בניסיון למנוע את השיניים ע"י היאחזות אשלייתית בבטחון לכאורה שבמוכר והידוע , נתגבר על הפחד ונעיז באומץ להתנסות בהבנות וחוויות חדשות.  ככל שנבין כי מגמת צמצום החומר ומסגרותיו הן חלק ממגמת השינוי הכלל בריאתית,נוכל לוותר על מאבקי שליטה בממסד הקיים ונשקיע אנרגיות ביצירת תודעה חדשה, המצאת חומרים וטכנולוגיות חדשות,בריאת מציאות חדשה. כשנבין שאין ביכולתנו לשנות את מגמת השינוי, אבל כן יש ביכולתנו לשנות את התודעה שלנו כדי שתתאים לתדר החדש- כך ייטב ויקל עבורנו להתמודד עם השינויים. ברגע שנבין שכל השקעה במאבק במסגרות הישנות היא בזבוז אנרגיה יקרה , כשנבין שהן ממילא יאבדו מהרלוונטיות שלהן ברגע שאנחנו נפסיק לתת להם כוח לשלוט בתודעה שלנו, יתפנה לנו זמן יקר  שמיועד  לעזור לנו לדייק את התסריט, לממש את הייעוד שלשמו אנחנו כאן

המלצה למשימה מעשית:   ערכו רשימה של כל האמיתות  שאתם מניחים כ"מציאות" והטילו בהם ספק. שאלו את עצמכם- האם זה באמת חייב להיות כך? ומה יקרה אם אבחר אחרת? נסחו רשימת שאלות שאין לכם תשובה עליהן ושאלו את הילד הפנימי שלכם , הוא יודע את התשובות כי הוא מכיר את התסריט. תתחילו לחקור את עצמכם,תתחילו ללמוד ולהבין מהו עולם הסיבות הגבוה שעומד מאחורי הבחירות שלכם. תשקיעו כל טיפת אנרגיה- זמן או כסף או כל משאב אחר שעומד לרשותכם כדי להבין. קורס תודעת העל הוא מרחב התפתחות מרתק ומעצים של למידה. יש קבוצות למידה בכל הארץ ואני מלמדת קורס וירטואלי- אצלכם בבית, מול המחשב האישי שלכם.

3. גמישות מחשבתית – הגמישו את המחשבה שלכם, הרחיבו אותה לערוצים חדשים  שלא הייתם מעלים בדעתכם כאפשריים עבורכם. דעתכם יכולה להשתנות ברגע שתאפשרו לה. הכל אצלנו בראש.   המרחק בין דמיון ומציאות הולך ומצטמצם יותר ויותר . תופתעו לגלות שאתם מסוגלים לחשוב על דברים שפעם נתפסו על ידכם כהזויים ובלתי מתקבלים על הדעת. הרשו לעצמכם לאבד את הדעת. לא ניתן לברוא תודעה חדשה כל עוד אנחנו אוחזים בתודעה הישנה.
אם אתם רוצים להגיע למקום שאף פעם לא הייתם בו, יהה עליכם לעשות דברים שמעולם לא עשיתם. עופו על זה…

המלצה למשימה מעשית: רשמו לעצמכם רשימת מחשבות הכי משוגעות שעוברות לכם בראש. תעשו כל יום דבר אחד לפחות חדש שמעולם לא עשיתם, תשימו בצד לרגע את מערכת השיפוט החיצונית והרשו לעצמכם להתעלם מכל מה שאחרים חושבים או מה שמקובל וראוי וצריך וחייבים

4.  פסק זמן מעיסוק בחומר הפיזי  לטובת התפתחות תודעתית . כשנבין שכל השקעה בחומר היא בבחינת חוב אבוד, נשקיע פחות בבנייה הגשמית של ביתנו הפיזי ויותר בבניית הבית התודעתי, המקום שבו אני שלם עם מי ומה שאני.  הכסף יילך ויאבד מערכו עד שנבין שהבנות תודעתיות קיומיות להישרדותנו יותר מהחומר הגשמי שהורגלנו לחשוב עליו כהכרחי לחיים.

עכשיו הזמן להאט את העשייה הפיזית ולהקדים לסוף המעשה את המחשבה תחילה.

המלצה למשימה מעשית- עצרו חלק מפעילויות השגרה שלכם והשקיעו כל יום יותר זמן לחשיבה, להרהור,לתהיה, לבהייה,לבירור פנימי.פחות לעשות ויותר להיות.

5 תשומת לב למילים ככוח בורא מציאות:  למילים יש כוח, זאת כולנו יודעים
מה שאנחנו לא יודעים תמיד זה כמה כוח – איזו אנרגיה עוצמתית יש במילים כשאנחנו מדברים אותם,משמיעים אותם.
המילים שאני כותבת כאן באתר שינוי תודעתי נותנות לי כוח, כוח לחיות,הן מממנות את הקיום שלי. באמצעותן אני בוראת לי מציאות.
להוציא מהכוח לפועל, מה הכוונה? מהו אותו כוח? מהי אותה אנרגייה שאצורה במילה ומאפשרת לה להתממש בפועל?
ברגע שאנחנו ממקדים את ההבנה שלנו למילים, אנחנו מיישמים את ההבנה הגבוהה-התיאורטית ויוצרים מציאות.
המציאות היא מה שנמצא ומה שנמציא. מלשון-לצאת , משמע: רק כשהמילה יוצאת מתודעתנו,דרך צ'אקרת הגרון ,נאמרת בקול שנשמע ומהדהד מתוכנו-לתוכנו , רק אז – מהמקום הזה – המבין, המחובר, המדוייק , נוצרת מציאות חדשה. המילים מקבלות כוח מעצם תהליך היציאה מרובד המחשבות וההבנות לרובד המעשי-לדיבור.

המלצה למשימה מעשית: כל יום כשאתם מתעוררים בבוקר- רשמו את המחשבות הראשונות שעולות לכם-אלו שילווה אתכם לכל אורך היום. רשמו רק מילים חיוביות (מה כן ולא מה לא) ורק מילים המתייחסות לעצמכם ולא לאחרים. שלב מתקדם הוא לעבור מכתיבת המילים לדיבור או לשירה אותם- כדי שיזדמזמו לכם בראש בכל מקום שאתם

6. שיחרור האחיזה בחומר : היות וכל החומר בעולמנו יילך ויצטמצם, ככל שנבין את סיבת הצמצום,יהיה לנו יותר קל לשחרר גם את ההתניות התודעתיות שלנו לגביו. החומר כשלעצמו חסר משמעות. מה שמשנה זה המשמעות שאנחנו בוחרים לתת לו.רבים מאיתנו כבר מרגישים את הצמצום . מטרתו לעזור לנו לדייק את הבחירות שלנו כך שיהיו בתואם לתסריט שחתמנו לשחק. ככל שיהיה לנו פחות- ככה נהיה חייבים לשנות את סדרי העדיפויות ולהשקיע רק רק רק במה שהכי קיומי עבורנו. רבים מאיתנו יבינו שהתפיסה התודעתית אודות תנאי הקיום הפיזי שלהם משתנה. מה שתמיד חשבנו כהכרחי- נוכל לגלות שבאין ברירה נוכל להסתדר גם בלעדיו. למשל: בית. למקום המגורים הפיזיים יש הרבה פחות חשיבות מלמקום מגורי הנשמה- בבית התודעתי. ברגע שתחיו בתואם עם התסריט שלכם ותשחקו את המשחק שהתחייבתם לו (בהתנדבות אגב…), הבית הפיזי יאבד מחשיבותו. תוכלו להתארח בבתי  אנשים אחרים שכן יש להם מקום בבית חומרי, אבל חסרה להם משמעות שאותה תוכלו אתם לתת. או רגישות או כל איכות אחרת שיש לכם לתת לעולם. . כך, תרקם רשת של שיתופי פעולה שבה כל מי שנותן- מקבל ולהיפך. כולם מרוויחים

המלצה למשימה מעשית: רשמו לעצמכם 3 דברים שפעם הורגלתם להתייחס אליהם כחלק מובן מאליו מקיומכם הפיזי והיום אתם מסתדרים בלעדיו. פתאם תגלו שיש יותר ויותר דברים כאלו ו "זה לא סוף העולם"  לחיות בלי… אוטו, בית,ארון בגדים עשיר, חפצי נוי,שפע גירויים/פעילויות חיצוניות,מרחבי אדמה בבעלותכם – פתאם תגלו שאתם לא חייבים שמשהו יהיה "שלכם" כדי שתוכלו להינות ממנו. פתאם תגלו שללמוד ולהתפתח קיומי עבורכם יותר מלהינות  מעולם החומר .

7. מעבר ממים נמוכים לגבוהים . המים בעולמנו הם עולם הרגש. אנחנו חשים היום יותר ויותר צורך להיות מי שאנחנו באמת, ואם מישהו בסביבה שלנו לא מאפשר לנו את זה- אנחנו מגלים שזה לא כזה נורא להיפרד. מפחיד, כן, אבל פתאם יש לנו אומץ לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות. נכון שה"לבד" הוא קשה, קשה מנשוא. אבל הקושי הזה הוא שלב חשוב בהתפתחות שלנו, משום שרק משם נוכל לפתח את העצמיות החדשה של היותנו מי שאנחנו.  ככל שאנחנו מתעקשים לתחזק מערכות רגשיות שמבוססות על התודעה הישנה: ש"ככה צריך" , "ככה מקובל" , נשקע בביצות רגש טובעניות ותובעניות, נישאב למערבולות וסערות (סערה יש במים, נכון?) . כדי לצאת מהן, יהה עלינו להתעלות מעל הרגש הנמוך – התלות הרגשית במישהו אחר שיאהב אותי, יתמוך בי, יעזור לי,ולהבין. ככל שניקח אחריות ונתנהל מתוך הבנה גבוהה- כך ננהל אנחנו את הרגשות שלנו ולא ניתן להן לנהל אותנו.
מים גבוהים אלו מערכות יחסים הרמוניות שמבוססות על הבנה ושיתוף פעולה ממקום של יעילות – אינטרסים משותפים. אם מישהו מקדם את ההתפתחות שלי- סימן שיש לנו סיבה לתחזק את הקשר. ברגע שקשר בינאישי מעכב את ההתפתחות שלי ולא תורם לה- סימן שהגיעה העת לשחרר.

המלצה למשימה מעשית: בחרו מערכת יחסים עם אדם קרוב- בן זוג/אמא/אבא/בן/בת ובחנו את סוג הקשר- שאלו עצמכם בכנות: מה הקשר הזה נותן לי, באיזה אופן הוא מקדם אותי. את הערוצים שבהם הקשר כן מקדם אתכם- תטפחו, שם תשקיעו את אהבתכם. מה שתיתנו- זה מה שתקבלו. תחומים שבהם אתם חשים שהקשר מגביל ומעכב, נסו לדמיין איזו מציאות אחרת עולה בדעתכם ככזו שתפתח אתכם יותר. תארו לכם חיים יותר קלים אם תעשו רק מה שאתם רוצים בשמחה ואהבה ולא מתוך תחושת אילוץ קורבנית. אף אחד לא מאלץ אתכם לעשות כלום. קחו אחריות על הבחירות שלכם.מספיק שתחשבו על זה- המחשבות ייצרו את המציאות. תוכלו לדייק במילים אם תרצו לתת להבנות יותר כוח להתממש.  שאלו "מה" . לגבי ה "איך" – הבריאה כבר תשלח לכם את מה שאתם צריכים, אם תהיו פתוחים ,גמישים תודעתית ואמיצים לקבל את התשובות, בלי לשקוע לרגשות נמוכים

(אגב, גם אהבה- שזה דבר חיובי, יכולה להיות רגש נמוך- אם היא כזו שמעודדת תלות פיזית ורגשית באחר ולא מעצימה לעצמאות)

8. יעילות אנרגטית  – היות והאנרגיה בעולם מצטמצמת, נסו לבחון מחדש את הקצאת האנרגיה שלכם וערכו סדרי עדיפויות חדשים.

הטכנולוגיה המתקדמת עוזרת היום לקצר תהליכים , השתמשו בה. גם אם היא יקרה לכם לקנות- שווה להשקיע בה כי היא תאפשר לכם יותר זמן פנוי  להתעסק עם הדברים שיותר חשובים עבורכם.  למשל: בעידן האדמה עבדנו קשה להרוויח כסף כדי שנוכל להוציא אותו בחופשה יוקרתית במקום קסום אי שם בקצה השני של העולם. היום, כשאין לנו הרבה כסף, אנחנו יכולים להסתפק בלחוות את המקום הקסום הזה בתודעתנו- ע"י צפייה בתמונות באינטרנט- כל פייסבוק מלא בתמונות כאלו של המקומות הכי קסומים עלי אדמות (וגם כאלו שלא קיימים עלי אדמות- כאלו שהם תוצר דמיון ויצירתיות של אדם שהשתמש בתוכנת פוטושופ כי לצייר את תמונת המציאות של המקום שהיה רוצה לחיות בו). אין לכם כסף לממן טיסה ושהות שם. אז מה עושים? משתמשים בכוח התודעה – בדמיון ובטכנולוגיה המתקדמת שהיום בקליק אחד מביאה עד הבית שלך- תוקעת לך מול הפנים-על מסך המחשב ההאישי , את הפנטזיה.
ודבר אחרון: דעו לכם שאינכם לבד בתהליך הזה של הבלבול ואיבוד הדעת. כל האנושות עוברת עכשיו את המשברים האלו. מי במוקדם ומי במאוחר. על זה נאמר – יפה שעה אחת קודם. איך אני יודעת? כי אני כבר עברתי את זה. כבר מתתי והייתי במקום שמעבר, כבר חוויתי את סוף העולם, כבר התעמתתי מול הפחדים הכי עמוקים של עצמי, כבר נדדתי מכאן לשם בחיפוש אחר המקום שלי בעולם. התמונה המטושטשת, הסדוקה והשבורה, התבהרה רק כשהצלחתי לשחרר את האחיזה בישן. רק כשנפרדתי מכל חלקי הפאזל האבודים ולחבר מחדש את חלקי תודעתי המתפתחת כדי לצייר תמונת מציאות חדשה
עכשיו תורכם…

בהצלחה!

 

עוד כלים תודעתיים  אנחנו לומדים ומתרגלים בקורס תודעת העל. זכרו- ככל שנבין יותר- נפחד פחות.

למשל:

-היכרות עם הילד הפנימי ,תרגול מיומנות חיבור לחושים הפנימיים ,הבנת התסריט האישי ומציאת הייעוד

-למידת תהליך הבריאה ויצירת מציאות

-היכרות עם מבנה מערכת הבריאה והבנה מי מושך בחוטים: הכל צפוי והרשות נתונה: מי קבע מה צפוי לי ומהי אותה רשות שנתונה? מתי חופש הבחירה מקדם אותי ומתי הוא מוביל לסטייה

-הבנת החיים בעולם החלום כמשחק, היכרות עם חלקי התפאורה בבמות המשותפות, עם התסריט,הבמאי והשחקנים האחרים

– צריבה של תדר תודעתי חדש באמצעות הקשבה לתיקשורים הישירים מתודעת העל.

-פיתוח מיומנויות תקשורת אש- אוויר יחליפו את הקצב האיטי של עידן האדמה והמים.

ועוד ועוד…

 

 

2 תגובות בנושא “כלים תודעתיים – התמודדות עם שינויים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *