ריטלין – די לסימום הילדים

 אז מי כאן באמת עם הפרעות קשב וריכוז ? זה הילדים שמפריעים למסגרת לשמר את הסדר הקיים או המערכת שמפריעה להם לממש את ייעודם בלהפר אותו?מי כאן עם בעיית קשב? הילדים שלא מקשיבים להם או המערכת והמבוגרים שמנהלים אותה שלא מקשיבים לקול הילד הפנימי של עצמם?

הריטלין, המחלה שהומצאה לכבודו

סריקות MRI גילו: כך משתנה המוח של ילדים שנוטלים ריטלין ודומיו

אבי הריטלין : מתן התרופה אסון לאומי

 ענבר תשובה פרנקל החליטה שהיא מפסיקה לקחת ריטלין

YouTube player

 

 

ילדעים לוקחים רטלין כדי לשמח את ההורים שלהם 

ילדעים מבולבלים: במקום להיות שמחים בעצמם, הם מסממים עצמם לדעת כדי לרצות את ההורים שיהיו שמחים בהם. אלו הילדעים שיובל המבולבל הקדיש כל חייו כדי לשמח. כמה עצוב…
*
אתמול שמעתי בן 17 וחצי אומר משהו שמאד הטריד ומטריד את דעתי. הוא אמר : הרבה נוער רוצים לקחת רטלין כי זה עוזר להם להתרכז להצליח בבחינות . כשהגבתי ואמרתי לו שיש סיבה למה קשה להם להתרכז בחומר הלימודי הזה – כי זה לא מה שהם אמורים להתרכז בו וללמוד.(עובדה שכשהם משחקים במחשב הם מתרכזים יופי) אז הוא אמר: "אבל הם רוצים לשמח את ההורים שלהם" . בום . נפלתי. הרגשתי את עצמי מתחממת אבל השתדלתי לנשום והסברתי: ילדעים אמורים לעשות מה שמשמח אותם עצמם ולא לרצות את ההורים שלהם שיהיו שמחים.
*
הילדעים האלו שאני נותנת בהן אמון שהם אלו שיעשו את השינוי, כל כך מאולפים ומסוממים, כלואים בכלא תודעתי שההורים הכניסו אותם אליו אבל הם משום מה לא בוחרים לצאת גם כשהדלת פתוחה. למה ??? למה אתם פאקינג לא יוצאים משם? לא מצליחה להבין את הילדעים האלו. בא לי לנער אתכם שתתעוררו כבר . תפסיקו לסמם עצמכם רק בשביל שההורים שלכם יאהבו אתכם. הם יאהבו אתכם יותר כשתגידו מי אתם באמת ותעשו מה שבחרתם ונבחרתם לעשות. (ואלו שלא- אינם ראויים שתשקיעו בהם כלום)
*
אז הוא אמר לי : שמעת שיובל המבולבל לוקח קוק?
כן, שמעתי . מאד סמלי .יובל מקדיש את כל החיים שלו כדי לשמח ילדעים ומה הם עושים? לוקחים קוק כדי לשמח את ההורים שלהם. יובל בחר להיות מראה לחברה השפלה שלנו. לשקף לנו את מה שאנחנו עוורים מלראות בבהירות את הילדעים שלנו עצמנו מסוממים לנו מול העינים. הורים שנותנים לילדעים שלהם לקחת רטלין מסממים אותם למוות . אם סימן כזה לא מעיר אתכם אני לא יודעת מה עוד צריך
*
אולי זה יצליח לטלטל כמה מכם: לידיעתכם, לבריאה יש כבר תוכנית PLAN B לאנושות בעולם הזה : הכחדה . כן, שמעתם נכון, כמו בתקופת נח במבול. תגידו : אבל אלוהים הבטיח אבל בברית שלא יכחיד שוב את העולם, אז למה הוא לא מקיים את חלקו בברית?

1. כי אנחנו לא מקיימים את ההבטחה שלנו. הוא בחר אותנו כעם אש ואוויר. לא עם שנאחז באדמה ומכור לחומר. אם אנחנו לא מספקים את הסחורה – אין לנו זכות קיום
2. כי יהוה כבר לא מנהל כאן את העניינים החל מ 2012 כבר איננו שליט העידן יותר. סגר תבאסטה.

פאקינג תתעוררו !!!!

מה הקשר בין תוכנית ההכחדה לילדעים המסוממים ברטלין? כי כמו שהתייאשו מהעם הייעודי שיממש את ייעודו, אז גם על הילדעים לא סומכים יותר מדי. ואם הם לא יספקו את הסחורה שלשמה בחרו ונבחרו לרדת לעולם הזה אז כנראה ששום דבר כבר לא יעזור ואין ברירה אלא פשוט לאתחל את כל מערכות הקיום כאן-לחסל את העסק , להפסיק את המשחק הזה

קולו של מי שדובר את טכסט הסרטון הוא קולו של נער אוטיסט בן 17 שהחליט לגמול את עצמו מרטלין :

 

אני לא מופרע , זה אתם שמפריעים
הפרעת הקשב שלכם, אתם לא מקשיבים
אני מבין מה אני רוצה וזה לא ריטלין
לא מתאים לי לקחת סמים
אני צריך להיות ער כדי להאיר ולעורר
אם תמשיכו לאלף אותי זה יתפוצץ לכם בפנים
יהיה כאן שמח להורים ומורים
אין לי בעיית ריכוז, אני חושב במחשב
אני כאן כדי ליצור ולייצר מציאות: הבנות,טכנולוגיות,רעיונות פורצי דרך
אני כאן כדי לממש את הדימיוני ובידיוני
לא תוכלו עוד להשתיק את קולי ולעצור מבעדי
לא תוכלו עוד למחוק את קיומי ולסרס את איכותי
תתעוררו ותבינו מהו העולם האמיתי
תמחקו כל מה שאתם חושבים שאתם יודעים , זה כבר לא נכון
אני כאן, אני האור, אני בורא, אני יכול
אני הכל,אני הקול
קולו של הילד הפנימי שלכם
הקשיבו לו, לי,לעצמכם

אוהד מימרן – שיר הריטלין

 

ריטלין והשתגענו

 

רופאה – אין באמת דבר כזה "הפרעת קשב"

 

למי מפריעה הפרעת קשב וריכוז?

ילדי האש והאוויר בעידן החדש ירדו עם איכויות מיוחדות שנועדו ללמד אותנו את כללי המשחק החדשים. הם לא יכולים לעשות זאת תחת השפעת סם הריטלין שמבטל את המשחק העצמאי שלהם וכופה עליהם ליישר קו עם הנורמה במקום לתת מהאיכות המיוחדת שלהם.

ילדי האש הקופצניים,מתוייגי ADHD -אלו שיודעים מה הם רוצים, מנהיגי העתיד, וילדי האוויר, מתוייגי PDD- אלו האוטיסטים שמבינים את הסיבה שלשמה הם בחרו ונבחרו להיות כאן(מתבוננים על העולם מגבוה ומבינים את התמונה השלמה), אינם מרוכזים בשיעור. למה? אולי בגלל שהם נועדו לרכז את המחשבה שלהם במחשב ולא בלשנן מערכי שיעור מיושנים שמשרד החינוך מכתיב . אז מה נעשה עם ילד שמפריע למורה בשיעור ? נסמם אותו ברטלין, נרדים אותו שיישב וישתוק וידבר בנימוס . נעשה הכל כדי לא ללמוד את השיעור הקשה שאנחנו נדרשים ללמוד מהם – לשחרר את הצורך המותנה שכולנו גדלנו עליו – לחנך,להורות,ללמד,להכתיב,לחשוב שאנחנו יודעים מה נכון לילדים ללמוד. אנחנו לא!!!

הילדים כאן כדי להעיר ולהאיר עבורנו את ההבנה של כללי המשחק החדשים בעולם המשתנה.

הם כאן כדי לפלס את הדרך לשינוי: לפרק את כל מסגרות ההתנהלות והחשיבה הישנות  ולייצר ידע חדש.  ומה אנחנו עושים? מסממים אותם ברטלין כדי שלא יפרו את כללי החוק והסדר הישן, שרק לא יפריעו לניהול השגרה- זו שכולנו התרגלנו לחיות בה. כל כך התרגלנו לטשטש את עצמנו, לשחק תפקידים שצברנו עם השנים משך דורות על גבי דורות תוך התעלמות מהקשבה לקול הפנימי שלנו. חיינו בסתירה פנימית מתמדת,מתכחשים לרצון האמיתי שלנו. כעת העת עבורנו ללמוד מהילדים להשמיע קולם, קולנו, להבין שהפרעות קשב אינן בעיה אלא איכות, אתגר שהילדים האלו בחרו בו כדי להתפתח.

להאשים את מערכת החינוך,את תעשיית התרופות וממסד ה"בריאות" שמרעיל את הילדים שלנו,מעדיף אותנו חולים ומסוממים, לא תורם דבר לשינוי. עלינו לקחת כעת 100% אחריות . כשאנחנו נדע לשלוט באנרגיית האש שבוערת בנשמתנו, אף אחד אחר לא יוכל לשלוט בה. לא הפסיכיאטרים הפסיכיים ולא ההורים והמורים. ילדים, בכל גיל: זה אתם שבחרתם בהתנסות הזו של הסימום ברטלין, כדי להבין שאתם, ורק אתם יכולים להוציא עצמכם מהעסק הזה. איך? אם תתחברו לעוצמה הפנימית שלכם ותדעו מי ומה אתם באמת נועדתם להיות.

קול קורא להורים

פירצו באומץ את מסגרות החשיבה שפיתחתם תלות בסמכותם והפעילו שיקול דעת עצמאי. תפסיקו להישמע אוטומטית להנחיות הממסד הרפאי/רווחה/חינוך. אף אחד מהרופאים/אנשי החינוך/המטפלים, מקצועים ככל שיהיו, לא יודע מה  נכון לילד שלכם יותר ממנו עצמו.
וגם הוא, אם סומם מספיק זמן- כבר שכח. הזכירו לו. תנו בו אמון,תגידו לו שאתם רואים,מכירים ומוקירים את האיכות המיוחדת שלו,תנו לו מרחב חופש עצמאי ליצור ולייצר לצייר -תמונת מציאות חדשה. תנו לו חופש מחשבה ופעולה וכלים טכנולוגיים מתקדמים כדי שיוכלו לעוף עם הרעיונות ההזויים שלו ולהמציא ידע חדש.

העצימו את הילד שלכם: תנו לו כוח לדעת את העוצמה הפנימית שמוטבעת בו ,במקום לקחת ממנו כוח ולהגיד לילד: אתה לא יכול בלי הסם הזה, רק הכדור הזה יאפשר לך להצליח ולהגיע להישגים". הורים- ההישגיות של הילדים האלו תגיע הרבה יותר רחוק ומהר בלי הסם.

תנו לילדים להחליט בעצמם

 

אמא : את נותנת לילד שלך רטילין? את פושעת 

מסר לילדים:

ילדים: אל תחכו שההורים/מורים/מערכת החינוך יתחשבו בכם. חתשבו לבד מה אתם צריכים לעשות ותעופו משם מהר, עם הטכנולוגיה! אל תבזבזו אנרגיה על לבעוט במערכת. היא רקובה מהיסוד ונועדה להתכלות מאליה. פשוט תשקיעו את כל הזמן והמחשבה שלכם במחשב- תתכנתו, תתכנו איך אתם ממציאים עולם חדש. עופו על זה. it's show time .

מסר להורים:

זה הזמן-עבורכם ההורים-לשחרר את הפחדים מהממסד ומה יגידו. תקשיבו לחושים הפנימיים,לילד הפנימי שלכם- הוא יודע שזו טעות לסמם את הילדים האלו. הוא יודע שחייבים לעזור לילדים האלו להפוך למנהיגים הבאים ולא ל"חולים" . ילד עם אנרגיות אש איננו חולה. הוא מנהיג!הוא יוצר!הוא מהפכן!הוא חוקר! הוא מדען! הוא ילד!!!

דווח על פגיעה בילדים לעמותה לזכויות אנוש

ADHD drug retalin

 

 

 

 

מצ"ב הטקסט שכתבתי בעצומה: ביחד יש לנו עוצמה, לשנות את תדרי התודעה הכוללת. חיתמו והשפיעו!

אנחנו משמיעים היום את קולם של הילדים . נשמתם קוראת לנו להגן על חופש הבחירה שלהם להיות מי שהינם מבלי לכפות עליהם סם שמוחק את מהותם.
אנחנו מקשיבים היום לקול הילד הפנימי שלנו שיודע מה אנחנו צריכים לעשות – לפרוץ באומץ את מסגרות החשיבה שפיתחנו תלות בסמכותם ולהפעיל שיקול דעת עצמאי.
אנחנו קוראים היום קריאה להפסיק לסמם את הילדים בריטלין – מה שמדכא את מוחם ומשבש את היכולת שלהם לממש את הפוטנציאל שלהם.
אנחנו יודעים היום שתרופות פסיכיאטריות פוגעות בבריאות הפיזית הרגשית והתודעתית. ריטלין הוא סם מסוכן וממכר שיוצר בעיות ולא פותר אותן.
אנחנו מבינים היום שהמערכת היא זו שמפריעה לילדים המתוייגים כ"מופרעים" – הם המנהיגים. הם המורים ואנחנו התלמידים שנדרשים לעמוד במבחן שינויי הזמן.
אנחנו מתעוררים היום להבנה שהאש הבוערת בילדים היא היא האיכות שאותה הם נועדו לתת כדי לברוא כאן עולם חדש
אנחנו בוחרים היום לקחת אחריות וליצור מציאות, כזו שמעצימה את היצר שבילדים לצייר תמונת מציאות חדשה , ולא כזו שמדכאת ומכבה את יצר היצירה שלהם.
אנחנו מתנגדים היום לקבל כמובן מאליו הנחיות סמכות רפואית חינוכית או אחרת שמחייבות ומעודדות שימוש בסם ומשבחות את התפקוד המלאכותי כתוצר לוואי רצוי.
אנחנו מסרבים היום לשתף פעולה עם מנגנון שליטה שתכליתו לאפשר למערכת לכפות על הילדים להכניס לתודעתם ידע שלא רלוונטי להתפתחותם.
אנחנו מטמיעים היום בתודעתנו את ההבנה שלשום ממסד סמכותי משפטי חינוכי רפואי או אחר, אין זכות לשלול מילדינו את הילדות שלהם.
אנחנו מסירים היום מתודעתנו את העכבות שהאמנו שמגבילות אותנו , יש בידינו הכוח לשנות , נעשה כל מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להפסיק את התופעה ההרסנית.
אנחנו מקיאים היום מתוכנו את המקום הכנוע שבנו ומוקיעים את הנורמה של הסכמה לאפשר לחומר-הסם ולחברות התרופות שמרוויחות ממנו להשפיע על החינוך של ילדינו.
אנחנו מתעצמים מעצם הידיעה הברורה שבכוחנו להתאחד למען מטרה משותפת מול הממסד השלטוני. הוא לא יוכל לשלוט בנו אם נבחר לא לאפשר זאת.
אנחנו רוצים היום לתת לילדים במה ראויה להשמיע קולם כך שיהדהד למרחוק ולא שהמורה תזלזל ותשפיל אותם מול כל הכיתה.
אנחנו נפרדים היום מהפחדים מאי ציות לסמכות ממסדית, מהחשש להתעמת מול איומיי הרשויות,ומהרתיעה מהתערבות שיפוטית של גורמי רווחה
אנחנו דורשים לנסח כללי משחק חדשים לפיהם מערכת החינוך תצטרך להגמיש ולהתאים עצמה לצרכי הילדים ולא הילדים לצרכי המערכת.
אנחנו מצביעים היום להעצים את הילדים שלנו באמצעות העצומה- העוצמה הפנימית שבנו , בעצם הבחירה שלנו להפעיל שיקול דעת עצמאי.

די לסימום הילדים בריטלין!!!

קן רובינסון על הפרעת קשב וריכוז

 

הפרעת קשב וריכוז – 'כוח העל' של היזמים?

מה אני מציעה לעשות במקום הריטלין:

להרחיב את תודעת ההורים/מורים שיקחו אחריות ויפעלו לתת לילדים האלו מרחב יצירה עצמאי ,חופש מחשבה ופעולה וכלים טכנולוגיים מתקדמים כדי שיוכלו לעוף עם הרעיונות שלהם ולהמציא מציאות חדשה: ידע חדש,חומרים חדשים,טכנולגיות חדשות,מערך אקולוגי חדש:תחבורה, חומרי מזון ולבוש,הכל…. אי אפשר ליישר דף שהתקמט. צריך לבחור דף חדש ולאפשר לילדים ליצוק אליו תוכן,הבנות ומהות חדשה שמתאימה לתדרי התודעה החדשים. הילדים צריכים ללמד את המבוגרים ולא ללמוד ידע מיושן שלא רלוונטי להתפתחות שלהם.

יובל שקד – די לחינוך , די 

"חינוך זה לא תקציבים, זה לא בגרויות , זה לא תעודה , זה לא חומר שצריך להספיק זה פאקינג ילד שצריך מקום להתבטא, לאהוב את עצמו , להיות מי שהוא" .
*
*

סיפור משעשע ומדוייק

היה פעם תלמיד שעשה הרבה בעיות בכיתה. הפריע בשיעורים, השמיע כל מיני קולות, רב עם החברים, בקיצור – המצב הפך לבלתי נסבל. המורה שלו היה אובד עצות, ואחרי שניסה בטובות וברעות ולא עזר כלום, הוא הזמין את ההורים לשיחה.  ההורים הגיעו נבוכים, והמורה גלל לפניהם את כל מה שעושה הילד ואת כל מה שהוא ניסה לעשות איתו, ושאל אותם מה הם מציעים.

אמר לו האב: "מה אתה רוצה שאעשה? גם אני דיברתי אתו וביקשתי ממנו והענשתי אותו, ולא עזר כלום". אמר המורה: "אולי תקחו אותו לאבחון?" אמרה האם: "אני לא מאמינה בזה, זה לא יעזור כלום, וזה לא מעשי". אמר המורה בזהירות: "אם אין ברירה – אולי כדאי לתת לו ריטלין?" אמר האבא: "אבל מאיפה אשיג ריטלין?" אמר המורה: "אין בעיה, אני אשיג לכם ריטלין.

כל בוקר הילד יקח כדור והכל יהיה בע"ה בסדר". אמרה האמא: "אני בבוקר יוצאת לעבודה מוקדם ובעלי בתפילה. יש לי בלגן בבית בבוקר, מי ידאג כל יום שהוא יקח את הכדור"? ענה המורה: "אני יכול לעזור לכם גם בזה,  אני עצמי אדאג כל בוקר לתת לו את הכדור".

אמר האבא: "זה לא בא בחשבון. כל התלמידים ידעו שהוא לוקח כדור, יהיה מזה פרסום ובזה אני לא מעוניין!" חשב המורה ואמר: "יש לי רעיון. כל יום בהפסקה אחרי התפילה אבקש ממנו ללכת לחדר המורים ולהכין לי כוס קפה. בתא שלי יהיה ריטלין והוא יקח כל יום כדור, אף אחד לא ידע מזה והכל יהיה בסדר".

היססו ההורים מעט, ואח"כ הסכימו, אבל אמרו שהם מעדיפים שכלפי הילד זה יבוא מהמורה והם 'לא בעסק'. וכך היה!!! המלמד הניח קופסא עם ריטלין בתא שלו בחדר המורים. הוא הסביר לילד בשקט את התוכנית, וכל יום אחרי תפילת שחרית בכיתה . הוא ביקש מהילד לגשת לחדר המורים ולהכין לו כוס קפה. הילד היה חוזר עם הקפה והכל עבר בשלום. ואכן המצב בכיתה נרגע, הילד כבר כמעט לא נזרק מהכיתה, לא היה עצבני, לא רב עם חבריו וכו'- וכו', ובכלל האווירה בכיתה נהייתה יותר רגועה.

אחרי כמה שבועות האמא שואלת את הילד: "נו, מה נשמע בכתה?" והילד עונה "מצויין"! והיא שואלת: "המורה מרוצה ממך?" והילד עונה: "כן, הכל עכשיו מצויין!" אז היא שאלה: "תסביר לי, מה קרה פתאום שהכל נהיה כל כך טוב"? ענה הילד: "פשוט מאוד!!! כל בוקר אחרי התפילה המורה שולח אותי להכין לו כוס קפה. אני נכנס לחדר המורים, מכין לו קפה, לוקח כדור מהתא שלו ושם לו בקפה, אני מביא לו והוא שותה את זה, ואח"כ הכל בכיתה בסדר"!!!!

לילדעים אין בעיית קשב . הבעיה היא אצל מבוגרים שלא מקשיבים להם

יש דרכים לטפל בבעיית הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. דבר ראשון זה להכיר בזה כאתגר ולא כבעיה. דבר שני זה להכיר באיכויות שאנרגיית האש מביאה איתה ולאפשר לילדים ערוץ יצירה והתפתחות באמצעות הטכנולוגיה במקום לאלף אותם להתאים עצמם למערכת הקיימת. דבר שלישי – לנתב את ההורים להבנה איך לתקשר עם הילד שלהם והילד הפנימי שלהם . את זה מייטיבים לעשות באמצעות תבונה. הנה דוגמא :

תבונה:ללא ריטלין

 

הילדים,אותם אלו שירדו לעולם הזה כדי להוביל אותנו לעידן החדש,אותם אלו שניחנו באנרגיות אש תזזיתיות ויצירתיות פורצת גבולות, מוצאים עצמם מסומממים בסם ממכר קשה שמדכא את האנרגיה שהיא היא האיכות המיוחדת שבאו לתת לאנושות בכדה"א.
הם חתמו על תסריט שבו הם פורצים את גבולות התודעה, ואנחנו מסממים אותם במקום לתת להם במה ולאפשר להם להוביל.
איך אנחנו נותנים לתופעה הזו להמשיך? אחד מכל 10 ילדים בישראל מסומם בסם הממכר.
איך אנחנו כחברה,כהורים, משתפים פעולה עם הממסד (החינוך, הבריאות) ומאפשרים לתעשיית התרופות לדכא את הילדים שלנו?
מדובר בתעשייה שמגלגלת יותר הון מההייטק והנפט. מדובר בכוח כלכלי בעל עוצמה שמכתיב את מדיניות קבלת ההחלטות ומשבש את שיקול הדעת האנושי שלנו כבני אדם ,כהורים,כחברה.

אני קוראת כאן לכל בר דעת שלא מפחד להרים ראש ולהצהיר ברבים: די! די לסימום הילדים!!!

.קחו אחריות על החיים שלכם. תתחילו לשאול ולהטיל ספק,לחשוב,להבין ואז תעשו מה שאתם צריכים לעשות.

פוסט חשוב  ואמיץ של נערה שנגמלה משימוש בסם ריטלין.  –  מספרת על תהליך ההתמכרות והגמילה

ביונד – אמנים מאוחדים נגד סימום ילדים

 

צפו בסרטון » ביקור אצל הפסיכיאטר שמבהיר היטב מי כאן המשוגע


צפו בסרטון » הונאת הענק של חברת התרופות איליי לילי


צפו בסרטון » האם שסירבה לסמם את בתה


צפו בסרטון » עדויות שמתעדות ילדים שמסוממים בכפיה: ילדי 'האח הגדול'


צפו בסרטון » ריטאלין – עסק כלכלי רווחי ליצרני התרופות


צפו בסרטון » הפרעות קשב וריכוז ילדי העידן החדש


צפו בסרטון » exposes the psychiatric drugging of children


צפו בסרטון » פסיכיאטר ישראלי חושף את הונאת הריטלין – חלק א


צפו בסרטון » פסיכיאטר ישראלי חושף את הונאת הריטלין – חלק ב


צפו בסרטון »התרופה הטובה ביותר


צפו בסרטון » להקת הדור האחרון- ריטלין


צפו בסרטון » שני אחים שלא מוכנים שישתיקו אותם עם ריטלין !!!


תיעוד: מורים מרתקים לרצפה נער עם הפרעת קשב

קטע הוידאו העוצמתי והמפורט הזה מכיל ראיונות עם מומחים, הורים וקורבנות, ומתעד את ההשפעה של תעשיית המיליארדים הפסיכיאטרית-פרמצבטית. הקלטות דרמטיות של שיחות שבוצעו למוקד המשטרה על-ידי בני משפחה נואשים – ואפילו על ידי רוצח – ממחישות את המציאות המצמררת שמאחורי הכותרות של ימינו. זוהי האמת המזעזעת שמאחורי גל האלימות הנוכחי שהורס את הבתים, בתי הספר ואת הקהילות שלנו.

תיעוד: מורים מרתקים לרצפה נער עם הפרעת קשב 

uri cohen:  כל המבוגרים כאן ברשת קופצים מפוסט אחד לשני ומתמונה אחת לשנייה, אנחנו מלאים בהפרעות קשב וזה מקסים, זה חלק מהחופש שלנו אז מה אתם נותנים לילדים שלכם את הרעל הזה שנקרא ריטלין ואיך אתם מסכימים לקחת מהם את החופש הז ? החופש של " פשוט להיות ", כמו שאנחנו…

***

שלומי אסולין:

הוא רואה את החברים שלו לכיתה מסוממים. מתנהגים מוזר פתאום. הפנים שלהם מתחילות לרעוד. הם נהיים חלשים. כנועים. אפאתיים. שקטים. איטיים. רזים יותר. בוהים. הוא שומע את המורה מדברת אתם על כדורים, שואלת אותם אם הם לקחו היום את הכדור. הוא מתחיל להבין שמשהו פה לא בסדר. משהו נורא קורה עם החברים שלו ועוד בחסות בית הספר. מה זה הדבר הזה?
עם הזמן חברים כבר מתחילים ממש להיעלם. חלקם נלקחים לפנימיות ומוסדות סגורים "להמשך טיפול" וחלקם נושרים מבית הספר, ממשיכים ומתמכרים לסמים אחרים, עושים דברים לא הגיוניים, נהפכים לאלימים בצורה מפחידה. נהפכים לעבריינים. שוקעים בדיכאון עמוק. הוא כבר לא מזהה אותם. זה מפחיד אותו. הוא כבר לא ממש מצליח לתקשר איתם ולהגיע אליהם. הוא יודע שזה בגלל הכדורים. הוא יודע גם שהוא לא יכול ממש לעשות משהו כדי לעזור להם. להציל אותם. לעצור את הטירוף הזה. הוא קטן מדי בשביל להתנגד. להשמיע קול. הוא יודע שזה בגלל בית הספר. הוא יודע שבית הספר זה כבר כבר לא מקום שפוי. הוא יודע שהוא צריך להמשיך לחיות בסביבה המדכאת הזו עוד כמה שנים טובות.

***

סקר מגלה: כל חייל שלישי בצה"ל – נוטל ריטלין

כשליש מהחיילים בצה"ל השתמשו בריטלין בשנה האחרונה, אף שיותר ממחציתם העידו כי אינם סובלים מהפרעות קשב וריכוז. הסיבה: רצון לשפר ביצועים במשימות ספציפיות – כך חושף סקר חדש שכלל גם סטודנטים, תלמידי תיכון ואנשי עסקים

***

שרון קסטן , מורה:
"הילדים האלו עם 'מתנת הקשב והריכוז', הם אלו ש"יכריחו" בסופו של דבר את המערכת להשתנות, הם הילדים שיגרמו למורה לצאת מעמדת הלוח והשיעור הפורנטלי ולקדם חינוך פעיל, יצירתי, תנועתי, פיזי ומחשבתי – אז תודה לכל אותם ילדים מקסימים ש"הורסים" את השיעור, אנא המשיכו! (מרשה לעצמי לכתוב את זה כאמא וכמחנכת כיתה שלומדת יחד עם הילדים האלו יומיום על המתנה שלהם. אל תפסיקו לאתגר אותי)".

***

ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) וה-DEA (הרשות האמריקאית למלחמה בסמים) סיווגו את הריטלין כחומר מסוכן בדרגה 2. בדרגה 2 נמצאים סמים נוספים כגון: קוקאין, אקסטזי, אופיום, משככי כאבים חזקים במיוחד ועוד מה שאומר גם שלכל הסמים שנמצאים באותה הדרגה יש את אותם נזקים, אותם תסמיני גמילה, רמת התמכרות ורמת מסוכנות. דרגה 2 היא דרגה אחת מתחת לדרגה הכי מסוכנת של סמים. בישראל הריטלין נמצא בפקודת הסמים המסוכנים והוא נמצא בכספת בתוך בית המרקחת. נרקומנים מסניפים אותו כתחליף לקוקאין, בליינים משתמשים בו במסיבות והוא משמש כסם רחוב. על הריטלין יש יותר מ-72 נזקים רשומים ומוכחים שחלקם הגדול בלתי הפיך כגון: רעידות בפנים ובידיים, דום לב, סכרת, אפילפסיה, האטה בגדילה, חרדות, התקפי זעם, אובדנות ואפילו מוות. בנוסף לכך קיימות על הריטלין אינספור אזהרות חמורות מארגוני בריאות עולמיים. למה זה ממשיך? מכיוון שיש המון אנשים וחברות שהקיום שלהם תלוי בכך שיהיו כמה שיותר ילדים מסוממים. הם מרוויחים מזה כסף!!! והילדים? הילדים לא רוצים סמים, אבל כל התעשייה נבנית על הגב שלהם ועל הסבל שלהם מהנזקים מהסימום בריטלין.

***

אמרו לכם שילדיכם סובל מבעיות קשב וריכוז? שיקרו לכם ללא הנד עפעף. אתם שואלים למה הם עושים את זה?

ישנן כמה סיבות:

המורות רוצות דממה בכיתה,לא מוכנות לקבל את העובדה שילדים לא אמורים לשבת בשקט 6 שעות לפחות ללא תזוזה וללא הגה,זה נוגד את הטבע שלהם,אז הם זזים טיפה,מתלחשים כשדחוף להם לומר דבר מה,שוב,זה טבעי והגיוני,אבל המורה מתעצבנת ושולחת עם הילד מכתב להורים:

הילד שלכם מפריע בשיעורים,נא לקבוע בדחיפות תור לנוירולוג או פסיכיאטר לבדיקת בעיות קשב וריכוז!

ההורים הצעירים וחסרי הניסיון נלחצים,קובעים תור דחוף לנוירולוג,והוא ירשום לפחות ב-99% מהמקרים ריטלין,סם פסיכיאטרי לילד בריא . כל כך בקלות רושמים לילדים סם פסיכיאטרי כשידוע שהוא משבש את פעולת המוח?

(אני מנחשת שחלקכם לא יסכימו עם הקביעה הזאת,אז אקדים ואומר שאם הריטלין לא היה פוגע במהלכו התקין של המוח,הוא לא היה משנה את התנהגות הילד)

כתוצאה מהטיפול הפסיכיאטרי הילד הופך לבול עץ,לא זז ולא נע,לא אוכל ולא שמח,ככה סתם הורסים לו את הילדות שאמורה להיות פעילה ותוססת כיאה לגילו הצעיר. בשעות אחה"צ כשפגה השפעת הסם הקשה,המוח מתבלבל,ואז פורצת תופעת לוואי חמורה שבמהלכה הילד הופך לאגרסיבי,נתקף חמת זעם,צועק ומיואש,והמסכן אפילו לא יודע למה.

אני מאמינה שיום יבוא וכל האמת על סם הריטלין תצא לאור,ותוקם ועדת חקירה עולמית שתבדוק איך קרה שכמעט כל ילד שני מטופל בתרופה פסיכיאטרית כשכל פשעו מסתכם בזה שהוא…ילד

***

תמיר ללוז: מערכת החינוך מיושנת ואין בידיה כלים להתמודד עם הדור החדש, מלבד ה"ריטלין"

"למערכת אין כלים להתמודדות. היא מנסה להתמודד על ידי ניסיון להכניס דבר חדש לתבנית ישנה, כלומר להכניס ילד עם תפיסות חדשות לתוך מסגרת עם תפיסות ישנות, ושם נוצרים קונפליקט וקושי. המערכת עומדת חסרת אונים מול זה, אני שומע גם את המורים וגם את ההורים והניסיונות שלהם למצוא פיתרונות, כשהפיתרון היחיד בנמצא הוא פיתרון כימיקלי על ידי 'ריטלין'.

"הורים, הסירו דאגה, הילדים בסדר, הם ערוכים ומוכנים לעידן החדש"

"רבים טוענים שה'ריטלין' הוא כדור קסם, ואכן, הילד מתחיל ללמוד, הציונים עולים, אין בעיות משמעת אך המסר שעובר לילד הוא בעצם שאין לך יכולת לשלוט על החיים שלך ולכן אתה זקוק לכדור הזה כדי להתנהג כמו שצריך ולהתאים את עצמך לתוך המערכת. אותו ילד במקום לחבר אותו לכוח, לוקחים ממנו את הכוח. אומרים לו: 'אתה לא יכול אלא בעזרת כדור כזה או אחר'. הכדור הזה הוא בדיוק כמו אקמול כשיש כאב, הוא מטפל בסימפטום ולא בבעיה. הכאב נעלם עד שהכדור מתפוגג בדם. אני חושב שהשימוש שצריך להיעשות ב'ריטלין' הוא באחוזים קטנים מאוד, רק באותם אלה שלא ניתן לתקשר איתם או ליצור קשר כלשהוא, שהם 'קיצוניים', וגם תוך כדי טיפול שאינו כימיקלי, כשהמטרה שלו היא להחזיר לילד את השליטה בחייו. ה'ריטלין' יוצר להורים ולמערכת שקט נפשי ושקט תעשייתי אך זה בלי פיתרון אמיתי.

 "ל'ריטלין' יש אלטרנטיבות, שהן בעצם להחזיר את הכוח לידי הילד, ללמד אותו לשלוט בחייו ולא להישען על כדור. בטח לא לחשוב שהוא לא בסדר אלא למצוא את המיוחד שבו ולהעצים אותו. יש ילד שדרך מוסיקה יכול להגיע למקום הזה, יש ילד שיעשה זאת דרך ספורט, ואחד דרך אומנויות לחימה. העבודה האמיתית היא לא לנסות ללמד אותו להיות חלק מהמסגרת אלא לממש את הפוטנציאל שלו".

ריטלין בדומה לאקמול משפיע על הסימפטום ואינו פותר את הבעיה, ולמרות שריטלין עושה לעתים "פלאים" ואנו מקבלים ילד שמרוכז יותר בלימודים, המסר שעובר אל אותו ילד הוא: אתה לא מסוגל לשלוט בעצמך ולכן אתה זקוק לכדור שיעשה זאת בשבילך ובעצם כך לוקחים מהילד את האש, במקום ללמדו כי הכוח והיכולת לשלוט בחייו נמצאים בו.

***

על ריטלין, קוקאין ומה שביניהם אמת אחרת

***

תופעה מסוכנת: תלמידים שלחץ ממבחנים מעיק עליהם,לוקחים רטלין לפני מבחן

***

לא רחוק היום שבו כל הילדים האלו יפסיקו לקחת את התרופות האלו. הם יהפכו כאן את כל השולחנות. יהיה כאן שמח.

עזרו להם, בבקשה -הורים,חברים,שכנים, בני אנוש.
זה אנחנו שצריכים לעשות שינוי תודעתי ולשחרר את כל תפיסות השבי שלנו. הילדים לא צריכים לשנות כלום. הם עצמם השינוי.
האמינו בהם. הם יודעים מה הם רוצים ומה הם עושים, רק תנו להם, שחררו את השליטה הכופה. די !!!

עלינו כמבוגרים לאפשר לילדים האלו במה ראויה להשמיע קולם,להיות מי שהם נועדו להיות, לעודד אותם לפרוץ את כל מסגרות החשיבה הקיימות כדי שיוכלו ללמד אותנו ידע חדש שרק הם יודעים אותו.
כל עוד נכפה עליהם לשנן בכפיה את חומר הלימוד הישן שאיננו רלוונטי עבורם- אנחנו מעכבים את ההתפתחות שלהם ובאופן ישיר-גם את ההתפתחות שלנו-כי אנחנו צריכים ללמוד מהם!!!

***

למה החלטתי לפתוח בי"ס לילדים עם הפרעות קצב וריכוז

***

תרופות פסיכיאטריות גם למבוגרים: הכל כדי למנוע מילדי האינדיגו לקדם שינוי

תעשיית הסמים הפסיכיאטריים- הסרט המלא


צפו בסרטון »תעשיית הסמים הפסיכיאטריים (הסרט המלא עם כתוביות)


הוא רואה את החברים שלו לכיתה מסוממים. מתנהגים מוזר פתאום. הפנים שלהם מתחילות לרעוד. הם נהיים חלשים. כנועים. אפאתיים. שקטים. איטיים. רזים יותר. בוהים. הוא שומע את המורה מדברת אתם על כדורים, שואלת אותם אם הם לקחו היום את הכדור. הוא מתחיל להבין שמשהו פה לא בסדר. משהו נורא קורה עם החברים שלו ועוד בחסות בית הספר. מה זה הדבר הזה?
עם הזמן חברים כבר מתחילים ממש להיעלם. חלקם נלקחים לפנימיות ומוסדות סגורים "להמשך טיפול" וחלקם נושרים מבית הספר, ממשיכים ומתמכרים לסמים אחרים, עושים דברים לא הגיוניים, נהפכים לאלימים בצורה מפחידה. נהפכים לעבריינים. שוקעים בדיכאון עמוק. הוא כבר לא מזהה אותם. זה מפחיד אותו. הוא כבר לא ממש מצליח לתקשר איתם ולהגיע אליהם. הוא יודע שזה בגלל הכדורים. הוא יודע גם שהוא לא יכול ממש לעשות משהו כדי לעזור להם. להציל אותם. לעצור את הטירוף הזה. הוא קטן מדי בשביל להתנגד. להשמיע קול. הוא יודע שזה בגלל בית הספר. הוא יודע שבית הספר זה כבר כבר לא מקום שפוי. הוא יודע שהוא צריך להמשיך לחיות בסביבה המדכאת הזו עוד כמה שנים טובות.

כתבה במאקו: לתת ריטלין זה כמו להסניף שורה של קוקאין
http://www.mako.co.il/video-blogs-specials/Article-d83672dc5d51d31004.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1363207701

משרד הבריאות קובע ומזהיר: ריטלין הוא חומר נרקוטי ממכר ומשמש כתחליף למכורים
http://www.health.gov.il/hozer/mr34_2000.pdf

הריטלין (מתילפנידאט) רשום בפקודת הסמים המסוכנים של מדינת ישראל. עמוד 36 סעיף 4
http://www.health.gov.il/LegislationLibrary/Samim_01.pdf

מחקר: ריטלין מסוכן כמו קוקאין ומוביל לשימוש בסמים
http://www.circleenergy.co.il/viewArticle.php?ID=43

מחקר: ריטלין משפיע על המוח בעוצמה חזקה יותר מקוקאין
http://www.guardian.co.uk/uk/2001/sep/09/health.medicalscience

כתבה: מחקר בדנמרק: ריטלין בהריון מסכן את העובר
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3912430,00.html

הריטלין (מתילפנידאט) רשום כחומר מסוכן בדרגה 2 ע"י ה-FDA. מס' d4 .
http://www.accessdata.fda.gov/scripts/cdrh/cfdocs/cfcfr/CFRSearch.cfm?fr=1308.12

כתבה: איך הפך הריטלין לסם הפופולארי בשרון בקרב מכורים
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4053578,00.html

מחקר: קשר בין ריטלין למוות פתאומי
http://www.cchr.org.il/מחקר_ריטלין_מוות

כתבה: מחקר = השימוש בריטלין וקונצרטה מסוכן
http://news.walla.co.il/?w=%2F18%2F857579

אזהרות המועצה האירופית: ריטלין עלול לגרום לדיכאון, מחשבות אובדניות, עוינות, פסיכוזה, מאניה
http://www.cchr.org.il/אזהרות_ריטלין_מאניה_פסיכוזה

מחקר: ריטלין גורם בטווח הארוך לתפקוד נמוך בבית הספר
http://www.cchr.org.il/ריטלין_מחקר_ארוך_טווח

כתבה: מתו בגלל ריטלין
http://www.nrg.co.il/online/29/ART1/046/280.html#talkback

הילד הרב תרופתי
https://www.youtube.com/watch?v=l74WMCQdcys

עלייה של כ-2000% בצריכת הריטלין בשנים 2000-2010 עקב שיווק וכפיה אגרסיביים
http://www.haaretz.co.il/news/health/1.1572180

כתבה: ריטלין עסק כלכלי לחברות התרופות
https://www.youtube.com/watch?v=guw6NUBc5eA&feature=channel_page

חוזר מנכ"ל משרד החינוך נגד כפיית ריטלין
http://www.marinasolodkin.com/2011/09/blog-post_25.html

ח"כ מרינה סולודקין במאבקה נגד כפיית הריטלין במערכת החינוך וברווחה
http://www.marinasolodkin.com/2011/09/blog-post_25.html

תרופות פסיכיאטריות מובילות לרצח המוני של ילדים
https://www.youtube.com/watch?v=9S-7aNPf33A

מורים לא יוכלו לדרוש מהורים לתת ריטלין
http://www.mako.co.il/home-family-kids/education/Article-fb426c194e58231006.htm

סרטון: פסיכיאטר ישראלי חושף את הונאת הריטלין
https://www.youtube.com/watch?v=SLVlwl9REQY

עלון לצרכן – ריטלין
http://www.scribd.com/doc/40929359/ריטלין-עלון-לצרכן

סרט על תעשיית התרופות, המצאה ושיווק "מחלות"
http://www.emetaheret.org.il/2010/03/21/רווח-קטלני-תעשיית-התרופות-מתורגם-לעבר/

סרטון מדהים על האמת על פסיכיאטריה
https://www.youtube.com/watch?v=1tTo2D8-yaY

כתבה: נדחה ערעורו של חוקר ה-ADHD המואשם בהונאה בקידום הפרעה שאינה קיימת
http://www.nrg.co.il/online/29/ART1/078/158.html

סרטון: מומחים לבריאות הנפש מודים ש"הפרעת קשב וריכוז" היא לא מחלה
http://flix.tapuz.co.il/v/watch-931639-.html

כתבת טלויזיה: ילד שהשתגע מכדורים פסיכיאטריים
https://www.youtube.com/watch?v=l74WMCQdcys
ד"ר ראובן ברק במאמר מדהים על מה זה באמת ריטלין?
http://www.drbarak.com/2009/93-קַח-לְךָ-סַמִּים

ילד בן עשר התאבד בתלייה לאחר שנטל ריטלין ופרוזק
http://www.emetaheret.org.il/2011/06/14/בריטניה-ילד-בן-עשר-התאבד-פרוזאק/

כתבה: ראש הרשות למלחמה בסמים מזהיר מפני ריטלין
http://www.news1.co.il/Archive/003-D-56588-00.html

הריטלין עלול לגרום להתקף פסיכוטי
http://www.julinudelmann.com/BRPortal/br/P102.jsp?arc=132950

כתבה: ריטלין: הסם שבאמת מוחק לך את המוח
http://zone.walla.co.il/?w=%2F2750%2F1790639

כתבה: מחנכת תחת השפעת ריטלין
http://www.news1.co.il/Archive/003-D-39390-00.html?tag=22-33-07

כתבה: למרות חוזר מנכ"ל בתי הספר ממשיכים לכפות ריטלין
http://www.xnet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-'3087726',00.html?print=1

כתבה בערוץ 1: מצלמות נסתרות מתוך מחלקת ילדים בביה"ח הפסיכיאטרי נס ציונה
https://www.youtube.com/watch?v=_rmWo0BoMpE

כתבה מערוץ 10: מצלמות נסתרות מתוך פנימייה פוסט אשפוזית
https://www.youtube.com/watch?v=qqhoY7-pRas

מחקר: מה התרופות שגורמות לאלימות?
http://www.nrg.co.il/online/29/ART2/192/974.html

כתבה: ח"כ זבולון אורלב: "עשרות קטינים נותרים באשפוז פסיכיאטרי לשווא"
http://news.walla.co.il/?w=%2F1%2F1801977

סרטון: ריספרדל – סם פסיכיאטרי שגורם למוטציה בחזה של בנים
https://www.youtube.com/watch?v=dW7XlhVxnxI

סרטון: פרוזק – צריך לראות כדי להאמין !!!
https://www.youtube.com/watch?v=vCeL5S_V3aA&feature=player_embedded

סרטון: סוכנת מכירות בכירה לשעבר בחברת תרופות חושפת את האמת
https://www.youtube.com/watch?v=wJYQYMJloxo

סרטון: מה לא מספרים לכם על "הפרעת קשב וריכוז"
https://www.youtube.com/watch?v=I1CDNQkKkyo

סרטון קצר ומדהים על תיוג ואבחון ילדים !!!
https://www.youtube.com/watch?v=acFq-redSr8&feature=feedlik

כתבה: תרופות פסיכיאטריות מובילות לרצח והתאבדות
http://www.news1.co.il/Archive/0024-D-50634-00.html?tag=02-01-32

כתבה: מיליארד דולר פיצויים – התרופה הפסיכיאטרית פקסיל פגעה בעוברים
http://www.themarker.com/wallstreet/1.593331

סרטון: ילדים על הכוונת של הפסיכיאטריה
https://www.youtube.com/watch?v=hWzezjMqqa4

מאמר: חומות של ריטלין – על מה באמת הן התוצאות של סימום ילדים
http://mispaha.co.il/newsDetails.aspx?id=-2&toIDNews=89

סרטון: הונאת הענק של חברת התרופות אילי לילי
https://www.youtube.com/watch?v=-5uVrbH9lME

כתבה מעולה על המצאת "הפרעות" ותעשיית התרופות
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3353246,00.htmll

***

 

פוסטים בנושאים קרובים שמומלץ להיכנס אליהם

ילדי האש והאוויר של העידן החדש – אתר שינוי תודעתי 

הילד יודע מה הוא אומר – אתר שינוי תודעתי 

שינוי מערכת החינוך – אתר שינוי תודעתי

ילדים מהדהדים תדר גבוה – אתר שינוי תודעתי

 אחריות הורית? ילדים עצמאיים –  אתר שינוי תודעתי

***

 

15 תגובות בנושא “ריטלין – די לסימום הילדים”

    1. אני מאוד נהנה מהאתר שלך ואתה מעלה נושאים חשובים ורציתי לתת פרספקטיבה אחרת על ריטלין. אין ספק שריטלין "מסמם" אך בתור אבא לילד בן 11 שמתמודד עם בעיות קשב רציניות הריטלין ממש מציל אותו מעצמו מדי יום. כל בוקר לוקח כשלוש שעות עד שהריטלין מתחיל להשפיע. בשלוש שעות האלו בני הוא קדחת אש בלתי נשלטת. הוא נוגע, מפריע, שובר, מקלל והורס את הבוקר לא רק לעצמו אלא גם לאחותו. אך ברגע שהריטלין מתחיל להשפיע הוא נרגע, מסוגל להתרכז ומצליח מאוד בבית הספר.

      אנחנו משתמשים בסוג מיוחד של ריטלין שניתן בתור מדבקה והשפעתו היא איטית אך מתמידה להבדיל מכדורים שמשפיעים מהר אבל גורמים לעליות ומורדות. אין ספק שישנן גם ביות. הוא מאבד תאבון ואנחנו דואגים להשפעה לטווח הארוך. אך ללא ריטלין החיים שלו היו אומללים כי לא רק שהוא לא היה מסוגל להגיע לביצועים שלו אלא הוא היה מהווה סכמה לסובבים לו ולעצמו.

      יש לי חבר שהיו לו הפרעות קשב די חמורת בתור ילד ובתור מתבגר ובגיל 35 החליט ללכת לרופא ולנסות ריטלין. בפעם הראשונה שהוא לקח הוא התחיל לבכות כי בפעם הראשונה בחיים שלו הוא הרגיש רגוע ויכול היה להתרכז. הוא גם בכה על כל ההזדמנויות שהיו יכולות להיות לו אם היה לוקח ריטלין בצעירותו.

      לפני שהיו לי ילדים גם אני חשבתי שריטלין זה נסיון לסמם את הילדים אך למדתי על בשרי שאין חכם כבעל נסיון

      ררפ

      1. שלום אבא של….וודאי שבנך מצליח לתפקד במסגרת רק עם רטלין . הוא לא נולד ולא נועד להיות במסגרת שסוגרת לו פתח להתפתחות

  1. מדהים בהתנסחות,ומתקרב הכי קרוב למציאות שנכפתה ,ועל חרדה שהילד שלי לא יגדל עם דימויי של :מופרע לייצן ללא סיבץוייגדל עם אות קיין כול חייוץזהו קול קורא ץאך החומר והעוצמה האכזרית היא מנצחת למרות כול שקיפות המאמר תתיישר כוחץמבחינתי ץזהו סוף עידן הריטלין לדורותיוץץץ

  2. טעימה קטנה למגיבים שלא מגדלים ילד עם ADHD
    מורה יקרה,רציתי לספר לך על הילד שלי…
    יש לו עניים גדולות ופיקחות וחיוך שובה לב,הוא מצחיק, רגיש, חכם ונבון ויש לו ADHD.
    יש לו בתוך הראש תחנת רכבת סואנת ופקחי התנועה שלו הלכו לישון ולא תמיד מתעוררים בכדי לכוון את התנועה.
    רציתי לספר לך על היום של הילד שלי, רציתי לספר לך על המלחמה שלו במהלך היום:
    הוא קם בבוקר ומיד צריך לדעת מה מצפה לו בהמשך היום,הוא לא רוצה ללבוש מעיל כי כל הזמן חם לו.
    ארוחת בוקר: הוא יושב וקם, ושוב יושב וקם, ונזכר בצעצוע בחדר, ושוב חוזר והכוס מים נשפכת, ושוב צריך להחליף בגדים והפתק בחולצה מעצבן אותו והפס של הגרב מוציא אותו מדעתו…. סיימנו ארוחת בוקר.
    אני ניגשת עם כדור הריטלין "למה אני צריך לקחת, החברים שלי לא מקבלים" וכמו בכל בוקר את מסבירה לו שיש אנשים שלא רואים טוב ויש להם משקפיים ויש אנשים שלא נושמים טוב ויש להם משאף ויש אנשים כמוהו שיש להם הפרעת קשב וריכוז וצריכים כדור שיעזור להם להיות מאוזנים.
    הכדור נבלע והוא בדרך לבית ספר.

    שעה 12:00 טלפון מבית ספר. כשכל אמא רואה את המספר של בית הספר היא מיד חוששת האם קרה משהו? אולי חולים? אבל אני יודעת כבר על מה השיחה.

    שעה 12:15 אני בביה"ס, הוא מחכה לי במזכירות, העיניים מושפלות לרצפה, הפה קפוץ והפנים אדומות. מה קרה? אני שואלת, "די!" הוא צורח. נכנסים לאוטו והוא מסרב לדבר ,המורה כבר אמרה לי שהוציאו אותו מהשיעור ובחוץ הוא הרביץ לאחד הילדים.

    12:30 הגענו הביתה, אני מנסה לדבר והוא מקבל התקף זעם, אני מחבקת אותו חזק חזק (כמו שלימדו אותי מאז שהוא קטן אבל בנתיים הוא הופך להיות חזק מרגע לרגע),הוא צורח "תעזבי אותי, אני שונא אותך ואת בית ספר ואת כולם" אני מחבקת יותר חזק ולוחשת לו באוזן: "אני איתך עד שתירגע, אני אוהבת אותך ולא אעזוב עד שתירגע" לאט לאט הצרחות והקללות מתחלפות בבכי קורע לב, הגוף שלו מתחיל להיות רפוי ואני עדיין מחזיקה, עוזרת לו לאסוף מחדש את מה שהתפרק שם בפנים, עוזרת לו להסדיר חזרה את התנועה בתחנת הרכבת שבראש שלו .

    "המורה המעצבנת הושיבה אותי ליד א', היא יודעת שהוא מעצבן אותי,היא יודעת שהוא צוחק עליי,אז הוא עצבן אותי וחוץ מזה לא הבנתי בכלל על מה היא דברה ושעמם לי אז נתתי לו בעיטה,היא הוציאה אותי לחשוב בחוץ אבל בחוץ ראיתי את ד' והוא רצה שנשחק בכדור רגל ואז הלכנו מכות, זה היה בצחוק, גם הוא הרביץ לי אבל המורה ראתה רק אותי".

    אנחנו יושבים, אני מסבירה לו את הסיטואציה,מסבירה לו עד כמה זה חמור ומנסה למצוא איתו דרכים אחרות שהיה אפשר לפתור את העיניין, הוא כותב מכתב התנצלות למורה ולילד ואני יודעת שהפעם הבאה לא תאחר לבוא.
    צהריים: יושבים להכין שיעורים,הוא לא מוצא את העיפרון,מביאים עיפרון חדש,עכשיו הוא לא מוצא את המחדד ואת החוברת הוא בכלל שכח בכיתה,מתחילים לעבוד,עכשיו הוא צמא,הכוס נשפכת,חוזרים לשולחן, האותיות קופצות לו והמספרים מתבלבלים,הוא בכלל לא מבין מה הם רוצים ממנו, "אני טיפש ואני לא מצליח" "אתה לא טיפש! קצת לוקח לך יותר זמן אבל אתה תצליח אני יודעת שתצליח" בסוף הוא מצליח, פתאום לרגע הוא צלול וממוקד, אני רואה שהוא נלחם בשיניים בתחנת רכבת שדוהרת לו בראש ואני מעריצה אותו על הכוחות שהוא אוסף בכדי לתת עוד מאמץ קטן.סיימנו שיעורי בית.

    אחה"צ – הוא רוצה להיפגש עם חבר אבל אף חבר לא מתקשר, אני יודעת שהילדים אוהבים אותו אבל אני גם יודעת שההורים מעדיפים שהילדים שלהם ישחקו עם ילדים "רגועים" יותר.

    הוא מזמין חבר,הוא קופץ ממשחק למשחק, ממצה כל פעולה אחרי מספר דקות, הוא יוצא ונכנס ושוב יוצא ונכנס והחבר כבר מותש כי הוא לא מספיק לעמוד בקצב,אני עוצרת אותו, מנסה להראות לו מה קורה אבל הוא לא מבין, הוא חושב שלכולם יש כנראה תחנת רכבת בלי פקחי תנועה בראש.

    לפנות ערב- הריטלין נגמר ומגיע השלב שהרופאים קוראים לו "ריבאונד", אני קוראת לו השלב שהילד שלי מתחרפן לגמרי,הוא קופץ מספה לספה כמו קוף, הוא מציק לאחותו ומרביץ ומציק לכל מי שבסביבתו, אני תופסת אותו, מסתכלת לו בעיניים ואומרת שאם לא יירגע במיידי אני אצטרך לשלוח אותו לחדר אבל העיניים חלולות, אין שם אף אחד, הוא בכלל לא רואה אותי ואני יודעת שאין לו כמעט שום יכולת להשתלט על מה שהגוף שלו עובר ברגעים אלו,אני מוציאה אותו לטרמפולינה "תקפוץ! תוציא את זה פה" אחרי 45 דקות זה נגמר, הילד שלי חוזר, הבית נראה כמו שדה קרב, האחים שלו כועסים עליו והוא כאילו כלום לא קרה.

    הוא מתקלח, האמבטיה שוב כולה מוצפת,הוא עוזר לי לנקות."אפשר לנסוע באופניים?" ,"לא! נגמר היום אוכלים והולכים לישון" אני כבר מותשת והוא כאילו היום רק התחיל
    הוא נרדם, הוא ישן ונראה כמו מלאך, אני מסתכלת עליו ותוהה איך בגוף הקטן והחמוד הזה מתחולל כאוס כל כך גדול רוב היום.

    מורה יקרה, זה הילד ההיפראקטיבי שלי,מחר בבוקר תפגשי אותו ואולי בתוך תוכך תגידי "שוב המופרע הזה", אולי הפעם תסתכלי עליו קצת אחרת,אולי תושיבי אותו לידך,אולי תניחי עליו יד מידי פעם בכדי להגיד לו "אני רואה אותך, זה בסדר" אולי תתני לו תפקיד אחראי על מנת שלפקחי התנועה שלו תהיה מוטיבציה להתעורר משנתם. אולי לרגע תדמייני איך זה לשבת בכיתה ושכל זמזום של מזגן,כל דלת שנטרקת כל מקדחה בחדר הסמוך מצליחה להסיח את דעתך,תנסי לדמיין שאת מסתכלת על הלוח ועד שאת מגיעה למחברת כבר שכחת מה רצית להעתיק,תנסי לדמיין שהידיים והרגליים שלך חייבות לזוז כל הזמן.
    הילד ההיפראקטיבי שלי יגדל להיות אדם טוב,ישר,משכיל ומאושר, הוא ילמד לנתב את האנרגיות שלו נכון.
    אבל עד שזה יקרה, הוא זקוק לך, המורה שלו, להבין אותו, להיות יצירתית, להיות קשובה והכי חשוב- לחשוב שהוא פשוט ילד נורא מיוחד ולא סתם ילד מופרע.

    יש לי ילד היפראקטיבי והוא יחיד ומיוחד והוא רק שלי!!

  3. אני אמא לילד שלוקח רטלין.
    זאת הייתה החלטה שלנו עוד לפני כיתה א!
    החלטנו לא בגלל שמורה או גננת אמרה…,אלא בגלל שראינו לבד והתרשמנו שהכדור ממקד אותו ועושה לו טוב וגורם לו להרגיש שהוא מצליח…
    מאז ילד פורח ואין שום שינוי קיצוני שרושמים בכל מיני כתבות…
    בכל פעם שאני רואה כל הכתבויות נגד,אני מתרשמת שהאנשים שחותמים או מגיבים נגד התרופה שקיימת כל כך הרבה זמן…,זה הורים שלא מגדלים בבית ילד כזה….!!!!!
    בכל מקרה לדעתי כל מקרה לגופו ולא צריך לפסול חד משמעית!
    אולי אם לא היה לי ילד כזה בבית גם הייתי נגד !

    1. היי אורלי
      תודה רבה על תגובתך, היא עוזרת לכולנו לחדד את ההבנה

      חומר, כל חומר, ההרכב הכימי-גשמי שלו חסר משמעות לכשעצמו. הוא מקבל את המשמעות שאנחנו בוחרים לתת לו, כל אחד עם הבחירות שלו. אנשים שמאמינים שכדור הריטלין עוזר להם – הוא באמת עוזר להם. השאלה איך? ובעיקר- למה? תכלית קיומנו כבני אנוש כאן היא התפתחות. ואת זה ניתן לעשות כשאתה בשליטה על עצמך ולא כשאתה נתון להשפעת סם ממכר שמשבש את כל המערך האנרגטי הטבעי שלך. ילדים שירדו לעולם הזה עם אנרגיות אש ואוויר גבוהות ובמקום להשתמש באש כדי לממש את הייעוד שלהם, הם לוקחים כדור שמאזן אותם – משמע מרדים ומדכא את האש והאוויר שלהם, פוגע ומעכב את המימוש העצמי שלהם לתת את האיכויות המיוחדות שלהם לבריאת עולם חדש.

      כשאת אומרת שהכדור עוזר לבנך, מה שאני בוחרת לשמוע זה שהכדור עוזר לו להיות מאולף – לתפקד ולהצליח בחיים הנורמטיביים, אבל מה אם, רק מה אם, אולי, יחלחל לתודעתך זיק של ספק שאולי, רק אולי, הילד המיוחד שלך נועד לתת מהאיכות המיוחדת שלו ולא להצליח במסלול הנורמטיבי שבו החברה מאלפת אותנו להיות תלמידים ממושמעים ואח"כ חיילים ממושמעים שלא מפעילים שיקול דעת ופועלים מתוך התנייה תודעתית שהם כלואים בה.

      1. ממש לא "מאולף"!
        אני בוחרת לקחת אחראיות על ילד שלי ואם צריך כן להחליט לתת לו את התרופה,כדי שירגיש שהוא מצליח ומסוגל ולא רק גורם לאחרים להתאכזב ממנו או לכעוס…
        וזה לא משנה במה ומה סביבה דורשת…
        מה שבטוח אני לא בוחרת להאשים מורים,מארכת חינוך,סביבה…,כי לא מהבטן שלהם יצא הילד שלי אלא הוא לגמרי שלי ומניסיון של בעלי הוא ממש רואה על הילד שלנו את הילדות שלו ואת האי הצלחות שלו,שגרמו לו לעזוב לפני כולם את הלימודים וכמובן לגדול כל החיים כאחד חסר ביטחון,אגב גם היום הוא עדיין מרגיש כאחד שחסר לו ביטחון…

        מאוד מעניין אותי כמה אנשים מהפורום כאן (שמעבירים ביקורת…) מגדלים ילד שמאובחן ADHD?!

        1. "זה לא משנה במה ומה סביבה דורשת"

          הסביבה זה לא רק המורים ומערכת החינך
          את אורלי, כהורה- גם את , בעיקר את, "הסביבה הדורשת". יש לך ציפיות מהילד שלך לתפקד בהתאם למה שאת ורוב החברה חושבים שצריך. ההצלחות של בנך יהיו הרבה יותר גבוהות ממה שאת יכולה להעלות בדעתך אם תאפשרי לו חופש ומרחב יצירה להיות מי שהוא בלי שום ציפייה .
          העבר של בן זוגך איננו רלוונטי עבור הילד שלכם. יש לו סיפור עצמאי משל עצמו.
          חוסר בטחון הוא בחירה אישית שעשה בעלך לחוש כמלווה את כל תסריט החיים שלו. ממליצה לך לא להשליך על בנך את אותו סיפור כי הוא נועד לחוות כאן סיפור אחר, וכל עוד תשליכו עליו את המחשבות וההבנות שלכם- הוא לא יהיה חופשי לייצר את ההבנות שלו.

          אינני שופטת אותך כלל. אני מבינה מאד את הקושי בהתמודדות.
          אני פשוט בוחרת להתבונן בה מלמעלה כי אם הייתי נשאבת למקום הרגשי שלך- הייתי טובעת ביחד איתך ואז לא הייתי יכולה להושיט לך יד כדי להתעלות מעל המצב ששואב אותך מטה ולהבין – הבנה גבוהה , את כל מה שקורה כחלק מסיפור שאנחנו רק עכשיו כותבים וסופו של ידוע.

          הרבה יותר נוח לרוב בני האנוש "ללמוד" מספרים שאחרים כתבו מאשר לכתוב את הסיפור של עצמם בעצמם.
          תני בבן שלך אמון שיש לו הכוח והרצון והבינה לעשות את זה- לפרוץ את גבולות מסגרת התודעה הישנה ולהמציא סיפור חדש

          תודה
          נעמה

          1. אני ממש לא מרגישה למעטה,כאשר לילד שלי טוב אני הכי למעלה שבעולם!!!!
            אגב כאשר אנו שוכחים לתת לו רטלין,הוא נורא כועסו,שעבר עליו יום קשה,לא מוצלח….
            אני מניחה שאת לא מגדלת בבית ילד עם ADHD,כמו כל שער המגיבים(נגד רטלין) בכל מיני פורומים…,לכן אני לא בטוחה שמי שלא מצב הזה,בלי לראות את ההתמודדות יום יומית…,הכן לא יכול להבין .

    1. היי אבשלום.

      מכירה היטב את הסרטון הזה . הוא אחד הסרטונים הראשונים שהעלייתי לאתר שינוי תודעתי כבר לפני שנה. הוא מוטמע בפוסט

      כמו כולם – אתר שינוי תודעתי

      נעמה וייס טוהר
      מלווה תהליכי שינוי ומנחת קורס תודעת על
      naama.w.tohar@gmail.com
      אתר שינוי תודעתי http://shinuytodaati.co.il/
      בית שינוי תודעתי,קו ייעוץ טלפוני ווירטואלי 052-4670045

  4. די לריטלין!בגלל מורים מטומטמים שרוצים להפיל את האחריות על התלמיד נפגעים הרבה תלמידים.צריך להיות קשובים במיוחד לילדים שלנו , כי הרבה אנשים יצירתיים נהרסים בגלל מערכת סתומה!
    הייתי באתר
    דרושות הגנות על זכויות ההורים מול מערכת החינוך
    ויש שם הסבר על הזכות לא לסמם את הילד.

  5. מידע שחשוב לדעת:

    בחוזר מנכ"ל כתוב חד משמעית: אסור להתנות את המשך לימודיו או השתתפותו בפעילות בבית הספר או מטעמו בקבלת טיפול תרופתי כלשהו.

    פקידי סעד וחוקרי ילדים – זהירות

    מעתיקה הודעה מפייסבוק מדף אימהות נגד ריטלין:

    ‏‎Yana Ivrii‎‏
    שלום לכן אמהות יקרות! שמי יאנה עברי , אני תחקירנית בתוכנית התחקירים החדשה של אורלי וגיא בערוץ 10. אחד התחקירים שיעלה הוא על נושא כפיית ריטלין במערכת החינוך. כידוע לנו היו בארץ מספר מקרים טרגיים כתוצאה משימוש בריטלין, ביניהם מוות ומחלות קשות. אני מחפשת את המקרים הללו! אני אודה לכם מאד אם תוכלו לעזור לי באיתור משפחות אלו. תודה, יאנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *